tisdag, april 27, 2010

Passa på på Norra Stå innan det är försent!


Majoriteten i Solna ille inte, men Länsstyrelsen gav mig förordnandet ändå - jag har fått äran att bli vigselförrättare! Och mitt första uppdrag som ordinarie blir att viga världens finaste AIK-par på Norra Ståplatsläktaren på anrika Råsundastadion. Jimmy och Helene har precis som jag varit AIK-föräldrar, och vi har stått vid sidlinjen och gaggat otaliga gånger, när våra söner kämpat, alltfrån vårens första träning i snöblandat regn och de soliga segrarna i Sanktan.

Om det är fler som går i giftastankar, passa på innan det är för sent! Denna en av världens tio mest anrika stadionbyggnader ska rivas, och jag gissar att atmostfären på Swedbank Arena tar några decennier att svettas in.Om det nånsin lyckas.

Jag kommer iallafall bidra till svettlukten på Norra Stå idag, för varmvattnet har lagt av hemma i vår gamla bostadsrättskåk. Fan, var är hantverkare när man behöver dem? När grannen ringde VVS-firman sade de åt henne att fylla i en serviceblankett på nätet, så kaaanske de kunde komma i nästa vecka!

Shit, i dubbel bemärkelse. Nu blir valet mellan Bindefeldfesten på Berns och invigningen av Norrvattens nya slamavvattningsanläggning enkelt. På det sistnämnda stället kommer de knappast känna om jag stinker. Under kristallkronorna på Berns luktar inte ens pengarna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , och annat intressant?

3 kommentarer:

Morfar Lasse sa...

Och ville vara på plats på Söndag, men det ville inte hon som bestämmer. Det blir någon lokal aktivitet i Norrköping, trots att min röst behövs på NorraStå. Men det kommer väl flera tillfällen under året.
HEJA AIK!

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Dina färger stämmer i dubbel bemärkelse! Men jag håller på Elfsborg och det får räcka med ett äktenskap och en smärtsam skilsmässa!

Anonym sa...

Självklart ska du inte till Berns. Berns är satt i blockad och det ska man respektera.

Solidaritet med de sparkade lokalvårdarna!