lördag, april 07, 2007

Wooops!

Vet ni vad en WOP är? Det lärde jag mig på radion nyss. Det är en trend som snabbt hamnar Way Out of Proportions (WOP). Dyker upp någonstans ifrån, exploderar i popularitet och försvinner sedan lika snabbt igen. Grejerna som man vill glömma att man nånsin haft. Kläderna det känns pinsamt att skänka till Myrorna fast de bara är ett halvår gamla. Stilen som har en tendens fastna på pinsamma gamla klasskort.

WOP-trender vi minns är: diagonalryggsäcken, nätbrynjan sommaren 2003, Twisted Levi´s (de där med vridna sömmarna), tubsockorna på 80-talet, truckerkepsen, minimotorcykeln, byxor med påsydd kjol kring år 2000, Buffaloskorna, tröjorna med tryck som signalerade vilken stadsdel eller förort man bodde i sommaren 2005.

Vårens nyhet är The Wave, skateboarden med inlineshjul som är ledad på mitten? Som att åka slaom på barmakr sägs det. Jag tänker inte riskera att göra en Uusman, så jag nöjer mig med att ställa frågan: Är den en WOP?

Fyll gärna på listan!

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alliansen kvalificerar sig som en riktig WOP. Tyvärr får vi dras med dem 1259 dagar till om inget oförutsett sker innan dess.

Anonym sa...

Brallorna med "foxy" tryck som alla 13åringar hade var en tvättäkta WOP.